تأثیرگذار بازاریابی ایمیلی
بهترین روش بازاریابی ایمیلی آپدیت شد ایمیل مارکتینگ از تعریف تا انواع راهها فوربو
در اینجا برخی از تحولات کلیدی که در آینده بازاریابی ایمیلی باید مراقب آنها بود، آورده شده است. با ظهور رسانه های اجتماعی و سایر کانال های بازاریابی دیجیتال، برخی ممکن است اثربخشی ایمیل مارکتینگ را زیر سوال ببرند. با این حال، مطالعات نشان داده است که این روش همچنان در مقایسه با کانال های دیگر، بازگشت سرمایه بالاتری دارد. این دسته از کسبوکارها به راحتی میتوانند با سر زدن به وبسایت دیگر شرکتها به آدرس ایمیلشان دسترسی پیدا کنند و فهرستی از مخاطبان هدفمند خود بنویسند. بازیگران خارجی بهصورت مستقیم حدود ۳۰٪ از بازار ایران را در اختیار دارند.
این ایمیل ها می توانند ماهیت تبلیغاتی داشته باشند و حاوی اطلاعاتی در مورد فروش، تخفیف ها و محصولات جدید باشند. یا میتوانند آموزنده باشند و محتوای ارزشمند و بهروزرسانیهایی درباره کسبوکار ارائه دهند. در سال 2025، شخصیسازی بازاریابی همچنان در اولویت کسبوکارها خواهد بود. مشتریان همچنان به سمت ایمیلهای هدفمند جذب میشوند، بنابراین ارتقاء مجموعه دادههای مشتریان شما یک هدف معقول برای بازاریابی ایمیلی سال جدید خواهد بود. در حالی که به طور گسترده، از تاکتیک جمعآوری داده توسط منابع دیگر (دادههای اول شخص و سوم شخص) استفاده میشود و در برخی موارد حتی مفید هم هست، اما مشکلاتی نظیر سوگیری متوجهی آن است.
نکته جالب در مورد این پنل ایمیلی، امکان استفاده از آن در انواع سیستمهای کامپیوتری و گوشیهای هوشمند است که میتوان در شرایط مختلفی از آن استفاده کرد. همچنین در این پنل به کاربران امکان استفاده یک ماه به صورت رایگان داده میشود. ما در گروه مدیر وب با توجه به رسالت خود، لازم میدانیم که برخی از معایب این روش را معرفی کنیم که میتوان با تغییرات کوچکی در استراتژی انجامش، آنها را برطرف کرد. برای رسیدن به یک استراتژی موفق در ایمیل مارکتینگ، مسیر سادهای پیش روی شما قرار دارد. در قدم بعدی، باید همیشه از صحت لیست خود اطمینان داشته باشید و در گام آخر، محتواهای هدفمند و تأثیرگذار به فهرست جمعآوری شدهتان ارسال کنید.
ارائه دهندگان ایمیل اقدامات امنیتی قوی تری را برای محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری های فیشینگ و سایر حملات مخرب اجرا خواهند کرد. به طور کلی، آینده طراحی ایمیل امیدوار کننده و هیجان انگیز به نظر می رسد. بازاریابان از داده ها برای ایجاد محتوای هدفمندتر و مرتبط تر برای مشترکین خود استفاده خواهند کرد. یکی از روندهایی که در حال افزایش است، استفاده از محتوای شخصی سازی شده در ایمیل ها است که می تواند به افزایش تعامل و تبدیل کمک کند. پیشرفت دیگری که باید مراقب آن بود، افزایش بهینه سازی برای تلفن همراه است.
برقراری ارتباط بین بازاریابی ایمیلی و شبکههای اجتماعی، یکی دیگر از تکنیک های ایمیل مارکتینگ است که مخاطب بیشتری را برای شما ارمغان میآورد و ارزش ارائهشده در ایمیلیتان را به گوش همگان میرساند. نکتۀ مثبت تبلیغات با استفاده از پیامک و ایمیل، امکان شخصیسازی پیامهاست. اتوماسیون ایمیل مارکتینگ یک ایمیل یا دنبالهای از ایمیلها است که پس از انجام یک اقدام خاص از جمله ثبت نام در لیست ایمیل، خرید یا کلیک کردن روی یک پیوند توسط مشترک، ارسال میشود. به عنوان مثال، هنگامی که برای Constant Contact ثبت نام میکنید، یک ایمیل خوش آمدگویی را راه اندازی میکند. این ایمیل شما را با کسب و کار ما آشنا میکند، از شما میخواهد آدرس ایمیل خود را تأیید کنید و به شما میگوید که چگونه حساب خود را راه اندازی کنید. این بدان معنی است که باید از وارد کردن آدرس ایمیل اشتباه خودداری کنید، زیرا در این صورت این لیست تحویل داده نمیشود.
تغییر رفتار کاربران و تمایل بیشتر آنها به استفاده از شبکههای اجتماعی یا شماره تلفن همراه به جای ایمیل، موجب کاهش استفاده از بازاریابی ایمیلی شده است. این تغییر رفتار، بهویژه در میان کاربران جوانتر، یک چالش جدی برای این صنعت به شمار میرود. این مسئله باعث توقف رشد بازار و کاهش استفاده از پلتفرمهای بازاریابی ایمیلی شده است. حالا که برای پیشرفت کسب و کار خود قدم در مسیر بازاریابی های اینترنتی گذاشته اید باید با انواع و اصول آن بیشتر آشنا شوید. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی اینترنتی مبتنی بر فناوری است که امروزه برای همه مشاغل در سراسر جهان حیاتی است.
این ایمیلهای مؤثر زمانی بهتر عمل میکنند که براساس لیست تقسیمبندیشدۀ مخاطبان ارسال شوند. روشهای مختلفی در زمینه ارسال ایمیل انبوه نیز وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی، بازاریابی ایمیلی را میتوانیم ارسال ایمیلهای تبلیغاتی با استفاده از این پنلها به تعداد زیادی از مخاطبان برای جلب توجه آنها تعریف کرد. البته روشهای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. از طریق ابتکارات حفظ مشتری، مانند برنامههای وفاداری، سعی کنید از روابط قابل اعتماد و طولانی مدت بیشتر استفاده کنید.
بخشبندی یا سگمنتبندی میتواند بر اساس اطلاعات جمعیتی، علایق، اقدامها یا شخصیت مشتری، مانند محل زندگی یا شغل آنها باشد. شبکههای اجتماعی، جزء جداییناپذیر هر استراتژی موفق بازاریابی ایمیلی محسوب میشوند. این ابزارهای قدرتمند بازاریابی، میتوانند با همکاری نزدیک با هم، به گسترش هرچه بیشترِ دامنهی برند شما کمک کنند. شاید بتوان سرعت ارسال پیامک انبوه و ایمیل انبوه را یکسان در نظر گرفت؛ اما سرعت خوانده شدن و پاسخگویی به آنها به دلایلی با هم متفاوت است. باید در نظر داشت که پیامکها مستقیماً در دید مخاطبان قرار میگیرند، در حالی که برای مشاهدۀ ایمیل، اکثر افراد باید ایمیلهای خود را چک کنند تا متوجه ایمیل جدید بشوند. از طرفی، عدم نیاز بررسی و پاسخگویی پیامکها به اینترنت، باعث شده تا به طور کلی، پیامکها سریعتر خوانده شده و پاسخ داده شوند.
پاسخ این است که درست است شاید شبکه های اجتماعی امروزه بسیار کاربردی هستند اما ایمیل مارکتینگ چند مزیت اساسی دارد که همین موضوعات، آن را پراهمیت میکند. درست است که به این ایمیل ها به صراحت “بازاریابی” نمی گویند، اما برای کسب رضایت مشتری ضروری هستند. این پیام های فوری به عنوان تأییدیه ای است که مشتریان آنچه را که خواسته اند، دریافت می کنند. خبرنامه هایی که در فواصل زمانی منظم ارسال می شوند مثل هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه و… به حفظ ارتباط شما با مشترکین بازاریابی ایمیل تان کمک می کنند. شخصیسازی باعث میشود مخاطب احساس ارزشمند بودن کند و احتمال تعامل او را افزایش میدهد.
با خواندن این مقاله و تمرین در راستای ایمیل مارکتینگ هر کسی می تواند از بازاریابی ایمیلی برای رشد کسب و کار خود استفاده کند. نرخ تبدیل نشان میدهد چه درصدی از کلیککنندگان عمل مورد نظر شما (مانند خرید یا ثبتنام) را انجام دادهاند. برای بهبود نرخ تبدیل باید به هماهنگی بین پیام ایمیل و صفحه فرود، سهولت فرایند تبدیل و ارزش پیشنهادی قوی توجه ویژه داشته باشید. با افزایش کاربران شبکههای اجتماعی، بسیاری دیگر دوران بازاریابی ایمیلی را تمام شده خطاب میکردند و میگفتند که باید به شبکههای اجتماعی برای بازاریابی روی بیاوریم. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) یا ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمیترین و در عین حال تاثیرگذارترین روشهای دیجیتال مارکتینگ است. همانطور که در ابتدا گفتیم، بازاریابی ایمیلی فقط ارسال انبوه ایمیل نیست.
با گذشت زمان، نه تنها بازاریابی ایمیلی تأثیر خود را از دست نداده، بلکه هنوز هم به عنوان یکی از بهترین و اثربخشترین روشهای دیجیتال مارکتینگ از آن یاد میشود. در پست از بلاگ نوین هاب، میخواهیم از ابتدای ماجرا شروع کنیم و توضیح دهیم که اصلاً ایمیل مارکتینگ چیست و همچنین روشهایی برای موفقیت در استراتژی بازاریابی ایمیلی را با یکدیگر مرور کنیم. استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل دادهها برای بهینهسازی قالب ایمیلهای بازاریابی، به ویژه در زمینه شخصیسازی و هدفگیری دقیقتر مشتریان، در حال گسترش است. این فناوریها میتوانند به تحلیل رفتار مشتریان و تنظیم خودکار محتوای ایمیلها کمک کنند. کمپینهای مبتنی بر رویداد، نوع دیگری از استراتژیهای تبلیغاتی است که منجر به حفظ ارتباط هدفمند و خاص با مخاطبها میشود. در این شیوه، شما به جای ارسال یک خبرنامهی کلی یا یک ایمیل تبلیغاتی یکسان برای همه، بر اساس نحوهی تعامل آنها با کسبوکارتان محتوای متفاوت برایشان ارسال کنید.
چندین پلتفرم ارسال ایمیل انبوه وجود دارد که هرکدام امکانات و ویژگیهای متنوعی دارند. یکی از مهمترین کارها برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ، تحلیل نتایج و بهینهسازی ایمیلها است. هوش مصنوعی با استفاده از دادههای کاربری ارائه شده، محتوای کاملاً مرتبط با هر فرد ایجاد میکند. این فرآیند، ایجاد محتوا را آسانتر، جذابتر و مرتبطتر کرده و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش میدهد. اگر برای یافتن بهترین عنوان ایمیل مشکل دارید، میتوانید در لیست ایمیل رقبا عضو شده و عنوان ایمیلهای آنها را بررسی کنید. همچنین اگر در لیست ایمیل کسبوکارهای دیگر عضو هستید، سعی کنید با دقت بیشتری، عنوان ایمیلهای آنها را بخوانید تا ذهن آمادهتری برای خلق عنوانهای جذاب داشته باشید.
برای اندازهگیری موفقیت کمپینهای ایمیلی، مهم است که طیفی از معیارهای کلیدی را دنبال کنید. یکی از راههای بهبود نرخ باز کردن، ایجاد تیترهای موضوعی قانعکننده است که مشترکان شما را به کلیک کردن و خواندن ایمیلهای شما ترغیب میکند. با تقسیم بندی لیست خود و متناسب سازی محتوای خود برای هر مشترک، می توانید تجربه شخصی و مرتبط تری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. دنیای ایمیل مارکتینگ به طور مداوم در حال تحول است و مهم است که با آخرین روندها و فناوری ها به روز باشید. از آنجایی که کسبوکارها همچنان به بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از اجزای کلیدی استراتژی بازاریابی خود متکی هستند، توجه به آخرین روندها و نوآوریها بسیار مهم است.
به ویژه برندها و کسبوکارهای اینترنتی، ایمیل را مبنای کار خود قرار دادهاند. از زمان گسترش اینترنت در دنیا تا امروز، ایمیل ابزاری ضروری برای کسب و کارها بوده و هست. طبق تحقیقات انجام شده، حدود ۳/۹ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده میکنند. شاید بعضی افراد خیلی کمتر از ایمیل استفاده کنند اما در هر صورت ایمیلی دارند که در صورت ضرورت از آن استفاده میکنند. ادغام CRM میتواند دید جامعی از مشتری ارائه دهد و امکان ایجاد کمپینهای شخصیسازی شده و هدفمند مبتنی بر زمینه را فراهم کند. در سال 2024، بهبود قابلیت تحویل ایمیل یکی از مزایای برتر بازاریابی ایمیلی خواهد بود.
تشویق مشتریان به تگکردن شما در شبکههای اجتماعی و نمایش محصولاتتان، راهی عالی برای گسترش آگاهی و همچنین گردآوری UGC در یک مکان است. یک بیزنس موفق زمانی رخ میدهد که تمام روش های بازاریابی به صورت همسو به کار گرفته شوند. زیرا هر کدام از روش های بازاریابی یه جامعه هدف دارد و می تواند برای مخاطب خاص خود جذاب باشد. مثلا روش بازاریابی چریکی یک روش بازاریابی به روز و هیجان انگیز است که ما در مقاله ی بازاریابی چریکی چیست؟به طور مفصل به شرح و بررسی آن پرداختیم. اگر به کسب مخاطب خود از این روش علاقمندید پیشنهاد می کنیم مقاله ی مذکور را از دست ندید. در درسهای این بخش، یاد خواهید گرفت که بعد از کلیک کردن روی «ارسال» چه کاری انجام دهید و چگونه از تجزیه و تحلیل ایمیل استفاده کنید و تستهایی را انجام دهید تا ایمیلهای خود را به طور مداوم بهتر کنید.
با پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، میتوانید بر اساس جمعیتشناسی، علایق و رفتارها، مخاطبان سفارشی ایجاد کنید. بازاریابی ایمیلی به روشی محبوب و موثر برای کسب و کارها برای دستیابی به مخاطبان هدف تبدیل شده است. با ظهور ارتباطات دیجیتال، ایمیل به یک روش اصلی ارتباط برای بسیاری از مردم تبدیل شد. در نتیجه، کسب و کارها به بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای ارتباط با مشتریان خود و تبلیغ محصولات یا خدمات خود روی آوردهاند. ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمیترین روشهای بازاریابی دیجیتال به حساب میآید.
در اینجا لازم نیست منابعی مانند سوخت را برای سفر، چاپ و غیره مانند روشهای بازاریابی سنتی خرج کنید. اینکه در صندوق ورودی ایمیل شخصی یک نفر نام برندتان ظاهر شود، به برند شما کمک می کند تا در ذهن مشترکین به روز بمانید. یک ایمیل مخصوص بازاریابی از یک پست شبکه اجتماعی که در آن شما نمی توانید مطمئن باشید که آیا کسی واقعاً پیام شما را دیده است یا نه، تأثیرگذارتر است. با تعریف اهداف، شناسایی مخاطب هدف، ایجاد لیست ایمیل معتبر و بهینهسازی محتوا کمپین موفق راهاندازی کنید. این ایمیلها پلی دو طرفه برای ارتباط با مخاطب هستند و هدف آنها دریافت بازخورد و بهبود مستمر است.
با ظهور ارائه دهندگان خدمات ایمیل و نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها توانستند تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را به سطح بالاتری برسانند. ابزارهای طراحی ایمیل مانند Mailchimp، Constant Contact و Canva که از فناوری Drag-and-Drop استفاده میکنند، امکان ایجاد قالبهای حرفهای و جذاب را بدون نیاز به دانش فنی بالا فراهم میکنند. این ابزارها اغلب شامل الگوهای آماده هستند که میتوانند برای نیازهای خاص هر کمپین بازاریابی تنظیم شوند. امروزه، شخصیسازی ایمیل را باید همه کسبوکارها، صرفنظر از اندازهشان، انجام دهند. این روش، سفری شخصیتر از خدمات مشتری را برای مخاطبان به همراه دارد و انجام آن نیز بسیار آسان است.
با این حال، اگر نتوانید اندازه ایمیل را پایین نگه دارید، بارگذاری آن زمان زیادی میبرد و در نهایت مشتریان خود را از دست خواهید داد. یک موردی که در مورد ایمیل عالی است این است که به شما این امکان می دهد مستقیماً با مخاطبانتان ارتباط یک به یک پیدا کنید که بهترین حالت است. CTA نشان دهنده اقدام خاصی است که می خواهید خواننده ایمیلتان انجام دهد، مثلا بازدید از یک صفحه در وب سایت شما، یا استفاده از یک کوپن برای خرید. در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد که بازاریابی ایمیلی چیست، چگونه کار می کند و چگونه کار با آن را شروع کنید. به یاد داشته باشید که بهبود کمپینهای ایمیلی فرایند مداومی است و همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد.
برخی افراد تصور میکنند تسلط بر ایمیل مارکتینگ زمان زیادی میبرد؛ این تصور درست است، اما تمرکز روی چند نکتۀ کلیدی میتواند بازدهی سرمایهگذاری شما را بهطور چشمگیری افزایش دهد. ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمیترین و مؤثرترین روشهای بازاریابی دیجیتال است. این نوع بازاریابی دیجیتال با هدف جذب مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی از طریق ایمیل انجام میشود. سال ۸۳ بود که اولین کسبوکار آنلاین خودم را راهاندازی کردم و تا امروز با علاقه زیادی مشغول کسبدرآمد آنلاین و راهاندازی کسبوکارهای مختلف در بستر وب هستم. به صدها کسبوکار آنلاین کمک کردم تا با ایجاد یک وبسایت حرفهای و رسیدن به نتایج اول گوگل، درآمدهای بسیار زیادی را خلق کنند. من در مدیر وب به شما کمک میکنم، یک کسبوکار آنلاین حرفهای راهاندازی کنید، به نتایج اول گوگل برسید و با دیجیتالمارکتینگ فروشتان را پیوسته افزایش دهید.
همچنین میتوانید برنامه ارجاع خود را از طریق ایمیلهای دیگر، مانند پیگیریهای پس از خرید به اشتراک بگذارید تا توجه مشتریان را در زمانی که آنها پس از تعامل با برند شما هنوز آماده هستند، جلب کنید. حتی زمانی که ارجاعشوندگان تبدیل به مشتری نشوند، این اقدامی در جهت افزایش آگاهی از برندتان خواهد بود. زمانی که محتوای ایمیلها جذاب و مرتبط باشد، نرخ کلیک بر روی لینکهای موجود در ایمیل نیز افزایش مییابد. این امر بهویژه در مورد ایمیلهای تبلیغاتی که هدفشان افزایش فروش یا جذب مشتریان جدید است، بسیار اهمیت دارد. نرخ تبدیل، یا تعداد افرادی که بعد از کلیک کردن بر روی لینکها اقدام موردنظر را انجام میدهند، با کیفیت و محتوای ایمیل ارتباط مستقیم دارد. در واقع، میتوانید فهرستهای مشتریان خود را بر اساس علایقشان دستهبندی کنید و محتوای ایمیل مرتبط را برای آنها ارسال کنید.
این ابزارها میتوانند ایمیلها را بر اساس اقدامات خاص مانند اشتراک، دنبال کردن سبد خرید رها شده یا ارسال ایمیلهای یادآوری فعال کنند. در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی، بازاریابی ایمیلی بازده سرمایه گذاری بالاتر و رویکرد شخصی تر را ارائه می دهد. علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی امکان تقسیم بندی و هدف گذاری آسان را فراهم می کند و اطمینان حاصل می کند که پیام مناسب در زمان مناسب به مخاطبان مناسب تحویل داده می شود. این تأثیرگذاری در سه مرحله میانی قیف بازاریابی، به دلیل تمرکز بر حفظ ارتباط مستمر و پایدار با مشتریان، بیشترین اهمیت را دارد. ارسال ایمیلهای هدفمند و بهموقع در این مراحل میتواند به پرورش سرنخها و تبدیل آنها به مشتریان وفادار کمک کند. پلتفرم بازاریابی ایمیلی نه تنها ابزاری برای ارتباط مستقیم با مشتریان است، بلکه بستری برای اجرای استراتژیهای خلاقانهای است که تجربه مشتری را بهبود میبخشد و موفقیت کمپینهای بازاریابی را تضمین میکند.
یکی از عوامل کلیدی در افزایش این نرخ، نوشتن عناوین جذاب و بهدردبخور است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ایجاد قیف فروش دیجیتال، مقاله ما با عنوان [چگونه یک قیف فروش دیجیتال موثر بسازیم؟] را از این قسمت مطالعه نمایید. ایجاد حس کنجکاوی، هیجان یا کمی فوریت که میتواند مخاطبان را به کلیک کردن ترغیب کند. هر ایمیل باید هدف مشخصی داشته باشد، چه تشویق به خرید، ثبت نام در یک رویداد یا دانلود یک منبع. از عبارتهای قانع کننده استفاده کنید که گیرنده را به سمت عمل مورد نظر هدایت می کند.
همانطور که تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می دهد، دنیای بازاریابی ایمیلی نیز پیشرفت می کند. از هوش مصنوعی تا یادگیری ماشینی(machine learning)، تعدادی از پیشرفتهای جدید و هیجانانگیز در حال ظهور هستند که میتوانند شیوهی رویکرد بازاریابی ایمیلی را متحول کنند. اولین کمپین email marketing در سال 1978 توسط گری تورک، یک بازاریاب در Digital Equipment Corporation ارسال شد. Thuerk یک ایمیل انبوه برای تبلیغ خط جدید کامپیوترهای DEC ارسال کرد که منجر به فروش 13 میلیون دلاری شد. در هرکدام از ایمیلهای شما نیتی نهفته است که اگر در رسیدن به آن موفق نباشید، ایمیل مارکتینگتان با شکست مواجه میشود. در ادامه روشها و روندهای برتر برای جلوتر ماندن از رقبا و موفقیت در حوزه بازاریابی ایمیلی را باهم بررسی میکنیم.
جالب است بدانید که حدود ۷۵٪ از کاربران جیمیل، ایمیلهای خود را از طریق موبایل چک میکنند. نمونه ایمیل زیر بهخوبی برای نمایش روی صفحهنمایشهای دسکتاپ و موبایل طراحی شده است. هر کدام از این معیارها میتوانند معنای واضح و پنهان متعددی داشته باشند که آنالیز و تحلیل آنها به هنر شما و میزان تسلط شما بر بازاریابی ایمیلی بستگی دارد. این معیار با توجه به «نسبت تعداد کلیکهای صورت گرفته به تعداد پیامهای تحویل داده شده به کاربران» در نظر گرفته میشود. فراموش نکنید که طرف مقابل شما یکی از کسانی است که قرار است به عنوان مشتری دائمی کسبوکار شما مطرح شود و مدت زمان طولانی با آنها در ارتباط باشید. پس به هر اندازه که به آنها احترام بگذارید، مطمئناً احترام متقابل را دریافت خواهید کرد.
شما میتوانید با هزینهای بسیار کمتر از تبلیغات کلیکی یا حتی تبلیغات در شبکههای اجتماعی به تعداد بیشتری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. همین ویژگی بازاریابی ایمیلی را برای کسبوکارهای کوچک و متوسط به گزینهای جذاب و کارآمد تبدیل کرده است. تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، تحولی عظیم در بازاریابی ایمیلی ایجاد کرده است. با بهرهگیری از الگوریتمهای پیشرفته هوش مصنوعی، امکان تولید محتوای ایمیل شخصیسازی شده متناسب با دادهها، ترجیحات و رفتار کاربران فراهم میگردد. این شامل تدوین خطوط موضوع قدرتمند، نگارش پیامهای اختصاصی برای هر گیرنده و تعیین زمان مناسب برای ارسال ایمیلها با بیشترین تاثیر میشود. شخصیسازی پیشرفته در بازاریابی ایمیلی، عرصه فعالیت سازمانها را برای ارتباط با بازارهای هدف مربوطه گسترش داده است.
این پیام واکنشهای مثبتی به همراه داشت و باعث شد در همان زمان شرکت مبلغی بیش از ۱۳ میلیون دلار از طریق آن ایمیل به دست آورد. چون شما دارید برای کسایی که اصلا شما رو نمیشناسن، چیزی رو میفرستید که علاقهای بهش ندارن و حتی نخواستن که براشون ارسال بشه. خلاصه حرفمان این است که اگر میخواهید ایمیلی بفرستید که مشتری به واسطه آن وارد سایت شود یا از شما خرید کند، باید ارزش افزودهای نسبت به سایر راههای ارتباطی ایجاد کنید. ایمیل شما باید به اندازهای جذاب باشد که همه مشتاق دریافت کردن و باز کردنش باشند. بهینهسازی برای موبایل یکی از تکنیکهایی است که تضمین میکند ایمیلها بر روی دستگاههای مختلف به درستی نمایش داده میشوند و در نتیجه تجربه کاربری بهبود یافته و نرخ باز شدن و کلیک افزایش مییابد. توجه مصرفکنندگان بسیار کوتاه است و همیشه به دنبال بهترین گزینهها هستند.
بازاریابی ایمیلی شامل استفاده از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات، ایجاد روابط با مشتریان و افزایش آگاهی از برند است. این می تواند پیام های مختلفی مانند خبرنامه، پیشنهادات تبلیغاتی، دعوت نامه های رویداد و غیره را شامل شود. ایمیل مارکتینگ اغلب همراه با سایر کانال های بازاریابی، مانند شبکههای اجتماعی و تبلیغات پولی، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی چند کاناله استفاده می شود. استفاده از نام مشتری، ارسال پیشنهادات خاص بر اساس رفتار خرید قبلی، و استفاده از محتواهای مرتبط میتواند قالب ایمیلهای بازاریابی را جذابتر و کارآمدتر کند. مشتریان به ایمیلهایی که احساس کنند برای آنها طراحی شدهاند، بیشتر توجه میکنند و تمایل بیشتری به تعامل با آنها دارند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری