آپدیت الگوریتم های گوگل برای ویدیوها
آپدیت الگوریتم های گوگل: در سال 2024 چه گذشت! آکادمی فرین
آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. یک پیشرفت و تحول در موتورهای جستجو که در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل راهاندازی شد. سیستمی که با محتوا و رفتارهایی سر و کار دارد که خطمشیهای هرزنامه گوگل را نقض میکند. سیستمی که به بررسیهای محصول با کیفیت بالا که توسط نویسندگان خبره نوشته شده است، با تجزیه و تحلیل دقیق و تحقیقات اصلی پاداش می دهد. Google سیستمهایی را برای ارائه مجموعههای خاصی از اطلاعات در مواقع بحران، مانند هشدارهای SOS هنگام جستجوی بلایای طبیعی، در اختیار دارد. با این مقدمه بیایید ببینیم دقیقا الگوریتم گوگل چیست و چطور عمل میکند.
اگر محتوای دیگری در وب وجود داشته باشه که بهتر نمایش داده بشه، هر محتوایی (نه فقط محتوای بی فایده) در یک سایت خاص که به طور کلی محتوای بی فایده زیادی داره، بعیده در جستجو عملکرد خوبی داشته باشه. در ادامه فهرست کاملی از به روزرسانی های الگوریتمهای گوگل بر اساس تاریخ آپدیت ها در طول سالهای مختلف گردآوری کردیم. الگوریتم برت یک الگوریتم هوش مصنوعی است که به گوگل کمک میکند زبان انسان ها را بهتر از قبل بفهمد. در اصل این بروزرسانی میتواند باعث فهم بهتر زبان محاوره ای در زمان جستجو در گوگل شود. الگوریتم Passage Ranking، بخشهای کوچکتر و دقیقتری از محتوا که بهطور خاص با سوالات کاربران مرتبط هستند، شناسایی کرده و رتبهبندی میکند. الگوریتم MUM یک مدل چندمنظوره پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به شمار میرود که گوگل برای درک بهتر سوالات پیچیده کاربران و ارائه نتایج دقیقتر طراحی کرده است.
خوشبختانه اقدام این الگوریتم گوگل تا حدود زیادی از بسیار از دزدی ها و ترفند های فریبنده جلوگیری کرد. در واقع در این چالش باید فرد شرکت کننده، خود را با یک موزیک انتخابی وفق دهد و بهترین اجرا را داشته باشد تا بتواند به ارتقا برسد. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش آفرین و قابل تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. جدیدترین اخبار تکنولوژی، آموزشهای بهروز دنیای وب، برنامه نویسی، شبکه، سئو، کسبوکار اینترنتی و طراحی سایت را در بخش آموزش سایت آذرآنلاین برای شما آوردهایم تا در مسیر رسیدن به اهدافتان با خیال راحت قدم بردارید.
گوگل مجموعهای از آپدیتها را منتشر کرد که بیشتر هدف آنها مبارزه با لینکهای بیکیفیت، تبادل لینکها، مزارع لینکها و لینکهای پولی بودند. بروزرسانیهای Jagger در سه مرحله از ماه سپتامبر تا اکتبر سال 2005 یکی پس از دیگری منتشر شدند. بعد از راه اندازی مرکز کسب و کارهای محلی (Local Business Center به اختصار LBC) در اسفند 1383 و تشویق مشاغل برای بروز رسانی اطلاعاتشان، گوگل دادههای نقشه خود را (Google Maps) در LBC ادغام کرد. اقدامی که در نهایت باعث ایجاد تغییرات زیادی در سئو محلی (Local SEO) شد. به نتایج گوگل یک آیکون ذرهبین اضافه شد که به کاربران این امکان را میداد که قبل از کلیک بر روی نتیجه مورد نظر، به صورت مستقیم صفحه فرود نتیجه مورد نظرشان را ببینند و بررسی کنند. این تغییر نشان میداد که گوگل تا چه حد بر روی کیفیت، طراحی و کاربردی بودن صفحات فرود نتایج خود متمرکز است.
دنی سالیوان از گوگل در توئیتر فاش کرد که یک به روز رسانی الگوریتمی برای مبارزه با اسپم نتایج جستجو را هدف قرار می دهد. در واقع، سیستم خودکار گوگل برای تشخیص اسپم به طور مداوم کار می کنه، اما هر از چند گاهی به طور قابل توجهی بهبود پیدا می کنه. گوگل میگه وقتی این کار رو انجام میدیم، این بهروزرسانیهای هرزنامه رو صدا میزنیم، و زمانی که انجام میشن، اونها رو در فهرست بهروزرسانیهای رتبهبندی جستجوی Google به اشتراک میگذاریم. از جدیدترین الگوریتمهای گوگل 2024 که بهعنوان آخرین نسخه از الگوریتمهای گوگل معرفی شده میتوان به Google BERT اشاره کرد. بنابراین بهتر است پیگیر جدیدترین تغییراتی که در الگوریتمهای گوگل رخ میدهد باشید و استراتژی سئو سایت خود را طبق جدیدترین آپدیتها بهروز نگه دارید. بهصورت کلی، الگوریتم product review روی توضیحات دست اول محصولات، تصاویر منحصربهفرد و مرتبط با محصولات تمرکز دارد و کمک میکند کاربران تجربه بهتری در هنگام خرید کالا داشته باشند.
وقتی موقعیت مکانی خود را بررسی میکنید، همیشه مطمئن شوید که این کار را از مکان مورد نظر و موقعیت هدفتتان انجام میدهید. این الگوریتم برای استفاده معدود از تلفن همراه و صفحات نسخه محدود موبایلی، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۵ عرضه شد. موبایلگدون (Mobilegeddon) الگوریتم گوگل است که با نام “آپدیت موبایلی گوگل” نیز معروف است. هدف اصلی از این الگوریتم کسب اطمینان از قرارگیری همه صفحات سازگار با موبایل در لیست جستجوی موبایل میباشد. گذشته از آن، صفحاتی که برای موبایل بهینه نشدهاند، به دلیل رتبه پایینشان، در SERPها فیلتر میشوند. پاندا بیشتر یک فاکتور رتبهبندی در گوگل است که یک «معیار کیفیت» برای هر وبسایت یا محتوا تعیین میکند.
این آپدیت به منظور شناسایی و جریمه سایتهایی که با روشهای لینک دهی و با استفاده از لینک سازی دستکاری شدهاند فعال شد. قبل از الگوریتم گوگل پنگوئن، حجم و تعداد لینکهای موجود در یک صفحه از سایت مهمتر از کیفیت محتوا بود. از این رو برخی از سایتها برای دور زدن گوگل از خرید لینک و یا شرکت کردن در شبکههای لینکی استفاده میکنند. الگوریتم پنگوئن که اکنون یکی از الگوریتمهای هستهای گوگل محسوب میشود، کمک کرد تا این موتور جستجو کنترل بیشتری بر روی تکنیکهای اسپم و محتواهای بی ارزش داشته باشد. الگوریتمهای گوگل ۲۰۲۴، با هدف کاهش رتبه سایتهای بیکیفیت، نتایج بهتری را به شما نشان میدهد. این سایتها ممکن است محتوای کپی شده یا بیربط داشتهباشند و ارزشی برای کاربران ایجاد نکنند.
بهروزرسانی الگوریتم جدید گوگل معمولا شامل تغییراتی در روشهای ارزیابی و رتبهبندی وبسایتهای مختلف در نتایج جستجو میشود. مهمترین هدف الگوریتمهای گوگل، ارائه نتایج مفید و دقیق به کاربران است. این الگوریتمها با بررسی و تحلیل محتوا و ساختار وبسایتها، آنها را بر اساس کیفیت و اهمیت رتبهبندی میکنند. یکی از اهداف اصلی به روز رسانی های جدید گوگل، افزایش رتبه بندی سایت و محتوای اصلی و ارزشمند است. الگوریتم های گوگل اکنون قادر به شناسایی محتوایی هستند که ارزش واقعی برای کاربران ایجاد میکنه. محتوای تکراری، با کیفیت پایین یا تولید شده توسط هوش مصنوعی دیگه جایی در نتایج برتر گوگل نداره.
در سال 2016 و بعد از اینکه در نتایج گوگل و ترافیک سایت ها تغییرات زیادی ایجاد شد، سئوکارهای خبره و معروف در انجمن های اینترنتی در مورد آن مشغول به بحث شدند. طبق اطلاعات، این الگوریتم باعث ایجاد تغییرات در سئو و جستجوی محلی کسب و کارهاست. این الگوریتم های گوگل هستند که وب سایت ها را دسته بندی کرده و بهترین آن ها را در رده های بالا و و در صفحه اول گوگل نمایش می دهند . هر کدام از الگوریتم دارای ساختار و قوانین مختص به خود هستند و بر اساس الزامات خدمات سئو ساخته شده اند. این الگوریتم ها در کنار هم باعث بهتر شدن فضای وب و افزایش کیفیت محتوای وب سایت ها میشوند.
الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژهای روی بهبود تجربهی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایتها استفاده میکنند. در الگوریتمهای مدرن، تمرکز بیشتری بر کیفیت محتوا و نحوه تعامل کاربران با سایت گذاشته شده است. الگوریتمهایی مانند RankBrain از هوش مصنوعی برای درک بهتر زبان و مفاهیم جستجو استفاده میکنند، در حالی که Panda برای شناسایی محتوای بیکیفیت و تکراری طراحی شده است. الگوریتم Penguin به بررسی لینکهای اسپم و روشهای غیرمجاز لینکسازی میپردازد، و Hummingbird تلاش میکند تا هدف واقعی جستجوی کاربران را بهتر درک کند و نتایجی منطبق بر نیاز آنان ارائه دهد. این تکامل نشاندهنده اهمیت روزافزون معیارهایی مانند کیفیت محتوا، تجربه کاربری، سرعت سایت، سازگاری با موبایل و انطباق نتایج جستجو با قصد کاربر است.
البته نگران نباشید، همکاران نشونت آماده هستند تا شما رو در این مورد راهنمایی کنند و تمامی مراحل لینک سازی سایتتون رو از صفر تا صد بر عهده بگیرند. این آپدیت که 29 روز طول کشید، تاثیر لینک سازی اسپم رو خنثی کرد و بسیاری از سایتها دچار تغییر رتبه های شدیدی شدند. اما در هر حال شیوع این بیماری در جهان باعث ایجاد تغییرات گسترده در روند و رفتار مخاطبان حین جستجو در اینترنت شد. ابزار moz نمایش داده که تغییرات گسترده ای در حال اجراست در حالی که به نظر آپدیت الگوریتمی اجرا نشده بود. بعد از این گوگل از این خبر داد که این یک مشکل کوچک بود و به سرعت توسط تیم گوگل رفع شده.
17 دسامبرمستندسازی مدیریت خزش URLهای مربوط به پیمایش Facetedچه چیزی تغییر کرده؟مستندات جدیدی درباره مدیریت خزش URLهای مربوط به پیمایش Faceted اضافه شده است. 15 ژانویهاضافه شدن توصیهای درباره پذیرش امتیازات و بررسیهاچه چیزی تغییر کرده؟یک توصیه جدید به مستندات مربوط به قطعههای بررسی (Review Snippets) اضافه شده است. دومین بهروزرسانی موبایل فرندلی بودن سایت، یک به روزرسانی روی اولین بهروزرسانی ریسپانسیو بودن سایت ها بود. گوگل تأیید کرده است که این بهروزرسانی از اهمیت ویژهای برخوردار است و یکی از بزرگترین بهروزرسانیهای Google در طول سالهاست. سالیوان یک بار دیگر توصیه کرد که از دستورالعمل هایی که پس از به روز رسانی 9 مارس 2018 ارائه کرده است پیروی کنید. به روز رسانی اولیه هسته از جولای 2021 اعلام شد و تکمیل آن یک تا دو هفته طول کشید.
منظور از الگوریتم، دستورها و قوانین مختلفی است که یک رایانه برای اجرا و پیادهسازی وظایف باید انجام دهد. حال الگوریتمهای گوگل نیز قوانینی هستند که بر اساس آن ها، رتبهبندی وب سایتهای گوگل در نتایج جستجو، انجام میشوند. در واقع این الگوریتمها وظشیفه دارند تا کیفیت و ارتباط موضوعی صفحات موجود در وب سایت شما را به صورت کامل ارزیابی کرده و بهترین و متناسبترین صفحات را بر اساس نیاز کاربر در صفحه نتایج، نشان دهند. الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم های گوگل است که اثر آن بهخصوص روی وب سایتهای فروشگاهی، بسیار محسوستر از وب سایتهای دیگر است. این موضوع باعث میشد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیمگیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. همانطور که میدانید لینک سازی اصولی و دریافت بک لینک از عوامل موثر در افزایش رتبه سایتها میباشد؛ به همین سبب پس از بررسی الگوریتم پنگوئن وب سایتهایی که از لینک های اسپم استفاده کنند، پنالتی میشوند.
در سال های اولیه، گوگل تنها چند به روز رسانی در الگوریتم های خودش انجام داد. اکثر این به روز رسانی ها آنقدر کوچک هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجوی گوگل الگوریتم های اصلی رو منتشر می کنه که به طور قابل توجهی بر SERP ها تأثیر می گذارد. در میان تمامی آپدیت الگوریتم های گوگل، Google BERT را میتوان یک تغییر اساسی در روند پردازش زبان طبیعی دانست. این الگوریتم به موتورهای جستجوی گوگل اجازه میدهد که توانایی خود در جستجو را بهبود بخشند و کاربران را به نتایجی دقیقتر و مرتبطتر هدایت کنند. موبایل گدون یا آخرالزمان موبایلی اسمی بود که سئوکارها روی این الگوریتم گذاشته بودند.
همانطور که مشاهده کردید اکثر این الگوریتمها تاکید زیادی بر بهبود تجربه کاربری دارند. بنابراین اگر پایه و اساس کار خود را در طراحی یک سایت ایجاد تجربه کاربری خوب و رضایت مشتری قرار دهید، خواستههای گوگل را نیز برآورده کردهاید و رتبه بسیار خوبی نیز دریافت خواهید کرد. با وجود اینکه الگوریتم های گوگل می توانند سبب جریمه شدن یا افت رتبه وب سایت ها شوند در مقابل نیز میتوانند به کاربران کمک بسیاری کنند. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتیکه تعداد این گزارشها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه میشود.
اخیرا هم گوگل در الگورتیمهای خود آپدیتهای جدیدی انجام داده و صفحات وب را باتوجه به معیارهای جدیدی ارزیابی میکند تا تجربه کاربری و کیفیت محتواهای موجود در اینترنت را بهبود بخشد. در این مطلب هم تصمیم داریم به بررسی نکات کلیدی و جذاب از آخرین آپدیت الگوریتم های گوگل بپردازیم و پیامدهای آنها را روی رتبهبندی و سئو وبسایتها مورد بررسی قرار دهیم. ما در این مقاله به معرفی و توضیح مهمترین الگوریتمهای گوگل برای سئو پرداختیم که نقش اساسی در رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجوی گوگل ایفا میکنند. هر الگوریتم بر اساس فاکتورهای منحصربهفردی صفحات وب را ارزیابی کرده و به آنها رتبه میدهد. در مقابل محتوای با کیفیت و ارزشمند نیز از نظر گوگل از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است چرا که از این طریق متوجه میشود شما میدانید سئو چیست و از تکنیک های آن نیز استفاده میکنید.
مثل سایر به روز رسانی های الگوریتم اصلی، این آپدیت هم برای بهبود سیستم طراحی شده و کارش ارزیابی محتوا هستش. Moz کار بسیار جالبی انجام داده و تغییرات روزانه در رتبه بندی موتور جستجو رو مثل دما نشون میده. در سال 1996، ایده لینکها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی، جستجو را با آنچه به رتبه صفحه گوگل تبدیل می شد، متحول کرد . آشنایی با این الگوریتمهای قدیمی به شما امکان میدهد تا درک بهتری از سئو امروزی پیدا کنید. در واقع، اطلاعاتی که از الگوریتمهای قبلی گوگل به دست میآورید، میتواند به عنوان یک بخش کوچک از یک تصویر بزرگتر به شما کمک کند تا الگوریتمهای جدید را درک کنید.
گوگل با بروزرسانی مرورگر گوگل کروم خود به نسخه 62، به کاربرانی که قصد ورود به وب سایت های بدون ssl داشتند، هشدار ناامن بودن سایت میداد. این موضوع تا امروز هم ادامه دارد (به شکل جدی تر) و هدف گوگل از این رفتار این است که همه مدیران وب سایت ها را مجبور به گرفتن گواهینامه ssl و امن تر کردن سایتشان کند. حجم بسیار زیاد داده، مدیریت نوین میطلبد تا همه آنچه کاربران میخواهند با رعایت اصل امانتداری به دستشان برسد. شرکت گوگل همه ساله با آپدیت الگوریتمهای جدید برای سئو سعی دارد تا دنیای اطلاعات را وارد عصر جدیدتری کند. برای بررسی جدیدترین الگوریتمهای گوگل ، میتوانید از ابزارهایی مانند «MozCast» یا «SemRush Sensor» استفاده کنید.
لینک سازی یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت است، اما با به روز رسانی های اخیر الگوریتم گوگل، Googel استفاده از لینک های اسپم یا غیر طبیعی رو به شدت جریمه میکنه. گوگل با استفاده از الگوریتم ها و آپدیت های مختلفی که دارد نکات مهمی را در مورد رتبه دادن به وب سایت ها در نظر میگیرد. به طور مثال نوع و کیفیت محتوا، قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا که همان نحوه نمایش وب سایت در موبایل، تبلت، کامپیوتر و دیگر دستگاه ها است، لینک سازی ها و ... تمامی این موارد از نظر گوگل و الگوریتم های آن بسیار مورد اهمیت میباشند. در واقع هر چه موارد ذکر شده با کیفیت بالا تری بررسی شوند از نظر گوگل و موتور های جست و جو بسیار حائز اهمیت بوده و میتوانند در رتبه بندی وب سایت نقش مثبتی را ایفا کنند .
این تغییرات، خبر از الگوریتم پاندا میدادند که در یکسال بعد یعنی 2011 معرفی شد. این آپدیت در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ جهت تعیین جریمه برای لینکهای هرزنامه یا نامربوط و یا پشتیبانی از لینکسازی با کیفیت راهاندازی شد. این الگوریتم بلادرنگ فعال شده و همواره به دنبال لینکهای اسپم یا نامربوط است. برای وبسایتهایی که لینکهای هرز یا نامربوط دارند جریمه تعیین میکند و رتبه آنها را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کاهش میدهد. هدف اصلی این آپدیت، تنزل رتبه وبسایتی است که لینک آن دستکاری شده باشد. الگوریتم پاندا اولین گام بزرگ گوگل برای جنگ با صفحات پر از محتوای بی ارزش و محتواهای بی کیفیت بود.
به روز رسانی الگوریتم گوگل، تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت و استراتژیهای سئو دارند. تغییرات جدید بیشتر بر کیفیت محتوا، تجربه کاربر و شفافیت اطلاعات متمرکز است. در این مقاله به تاثیر این به روز رسانی ها و نحوه تطبیق استراتژیهای سئو با تغییرات جدید خواهیم پرداخت. با تغییرات الگوریتمهایی مانند Penguin، تمرکز بر لینکسازی طبیعی و معتبر افزایش یافته است. لینکهای غیرطبیعی یا لینکهایی که از سایتهای اسپم دریافت میشوند، میتوانند تأثیر منفی بر رتبهبندی سایت داشته باشند.
با این بهروزرسانی، نتایج جستجوی محلی بهبود یافت و کسبوکارهای محلی که حضور آنها ارگانیک قویتری داشتند، پاداش داده میشدند. توانایی مشاهده در جستجوی سنتی شبیه به دیدی بود که یک کسبوکار ممکن است در Google Maps داشته باشد. به طور کلی، الگوریتم گورخر گوگل زمانی به وجود آمد تا با سایتهای فروشگاهی کیفیت پایین روبرو شود و هدف آن جلب اعتماد کاربران بود. برخی از وبسایتهای فروشگاهی کیفیت پایین و نامعتبر از روشهای کلاهبرداری و تقنیتهای مختلف استفاده میکردند. بنابراین، با بهروزرسانی الگوریتم زبرا، گوگل شروع به مبارزه با وبسایتهای فروشگاهی نامعتبر و تقلبی کرد.
در طول عرضه، سنسور SEMRush نوسانات بالایی رو در نتایج جستجو در ۲۰، ۲۳ و ۲۵ آوریل شناسایی کرد. در ۴ اکتبر ۲۰۲۳، گوگل بهروزرسانی اسپم خودش رو منتشر کرد و هدفش بهبود سیستم تشخیص اسپم و بهبود پوشش در بسیاری از زبانهای از جمله ترکی، ویتنامی، اندونزیایی، هندی، چینی و غیرهس. در این روزها با افزایش تعداد فروشگاههای آنلاین، بسیاری از افراد خرید خود را از طریق اینترنت انجام میدهند. بنابراین، گوگل الگوریتم زبرا (Zebra Algorithm) را بهروزرسانی کرده است تا اعتماد کاربران را حفظ کند. مرغ مگس خوار گوگل بازنویسی الگوریتم گوگل بود که نیازهای جستجو در دستگاه های تلفن همراه را پیش بینی می کرد. در واقع این الگوریتم ها مجموعه ای از یک سیستم پیچیده هستند، که برای بازیابی اطلاعات از فهرست جستجوی خود و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن در هنگام جستجوی یک کلید واژه یا عبارت استفاده می شوند.
گوگل، الگوریتم گورخر خود را با هدف نظارت بر امنیت سایتهای فروشگاهی در ژانویه 2012 معرفی کرد. گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاههای اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه میشوند. پس از مدتی گوگل متوجه شد که در مورد برخی موضوعات باید سختگیرانهتر عمل کند و محتواهایی که مربوط به سلامت یا مسائل مالی هستند باید از نظر درستی و اعتبار، تایید شوند. در واقع E-A-T الگوریتم نیست؛ بلکه یک استاندارد و دستورالعمل بررسی کیفیت محتوای صفحات وبسایتها است که توسط گوگل منتشر شده است. الگوریتم فرشنس باعث شد تا نتایج رتبهبندی برای کوئریهایی که هدف کاربر از وارد کردن آن، دیدن محتوای جدیدتر است، بر اساس زمان مرتب شود.
چون مردم با وجود شیوع جهانی ویروس کووید 19 خواستار فهمیدن بیشتر در مورد این ویروس عجیب بودند تا بتوانند شرایط عادی زندگی خود را حفظ کنند. با توجه به اینکه این ویروس هزار چهره، هر روز با یک علامت ظاهر می شود، اما گوگل با کمک الگوریتم های آپدیت شده خود، مدام در جست و جوی آخرین و به روز ترین اطلاعات به جهت قرار دادن در صفحه اول خود است. ویروس COVID-19، نیازهای مردم را در نتایج جستجوی Google تغییر داده است. زیرا آن ها دیگر به دنبال تفرجگاه ها نیستند بلکه در جست جوی شناخت هر چه بیشتر این ویروس هستند. کاربران اطلاعات دقیقی در مورد این ویروس می خواهند تا بتوانند از ورود به مکان های آلوده اجتناب کنند و همچنین محصولات متناسب با این ویروس را سفارش دهند. در نتیجه می توان گفت اولین به روز رسانی الگوریتم های گوگل در سال 2020 هم زمان با شیوع کرونا ویروس بود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/