آنالیز سئو برای فروشگاه اینترنتی

صفر تا صد سئو فروشگاه اینترنتی با 19 ترفند مهم

بک لینک ها توسط موتورهای جستجو برای تعیین این موضوع استفاده می شوند که جامعه بزرگتر، چگونه به سایت شما بها و ارزش می دهد. بک لینک های را به عنوان تبلیغات دهان به دهان برای سئو در نظر بگیرید. در سئو سایت فروشگاهی و به طور کلی در کل سئو سایت ها، کسب بک لینک یک استراتژی بهینه سازی خارج از صفحه یا همان سئو خارجی است که بر ایجاد اعتبار و اعتماد شما متکی است. برای اینکه بتوانید دسته بندی محصولات خود را با کلمات کلیدی انجام دهید، بهتر است به سایت دیجی کالا مراجعه کنید. شاید بگویید که دیجی کالا رقیب من است، اما تحلیل رقبا یکی دیگر از موارد سئو سایت فروشگاهی بود. زمانی که به سایت دیجی کالا مراجعه کردید با توجه به محصولات خود اقدام به جستجو کنید.

اگر کاربر محصولی را جستجو کرده و در سایت شما آن را پیدا کند اما موجود نباشد، به سرعت سایت را ترک کرده و به سراغ فروشگاه دیگری می رود. پس از آنکه تمامی نکات فوق در مورد سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی را رعایت کردید، می توانید برای گرفتن بک لینک اقدام کنید. البته به این نکته توجه کنید که اگر سایت شما نوپا است، فعلا به سراغ این گزینه نروید. گرفتن بک لینک اصول خاصی دارد که عدم رعایت کردن آنها، می تواند رتبه سایت شما را به شدت کاهش دهد و حتی سایت شما را جریمه کند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم محتوا " بهترین روش های لینک بیلدینگ " را مطالعه کنید تا این مرحله را به درستی انجام دهید. فروشگاه های وردپرسی این امکان را به کاربران سایت می دهند که نظرات خود را بیان کنند.

در ادامه سئوی سایت فروشگاهی، نوبت به تنظیمات سئو و افزونه های سایت می رسد. زمانی که سایت خود را راه اندازی کردید، لازم است که یکی از افزونه های سئو را نصب کنید. این افزونه ها با توجه به نیاز شما تنظیماتی دارند که باید آنها را با دقت انجام دهید. نقشه سایت در واقع لیستی از آدرس های تمام صفحات فروشگاه اینترنتی شما است که باید به گوگل معرفی شود تا گوگل سریع تر و بهتر آنها را خزش کند. وب پویا علاوه بر سئو و بهینه سازی سایت، خدمات آنالیز رایگان سئو سایت نیز ارائه می کند.

وابستگی فروشگاه‌های موفق از این رو است که سئو به آنها کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنند و در نتیجه درآمد خود را افزایش دهند. با بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو، این فروشگاه‌ها می‌توانند خود را در برابر مشتریان هدف قرار دهند و دید بیشتری در نتایج جستجو به دست آورند. این موضوع باعث می‌شود که کاربران با احتمال بیشتری به وب‌سایت آنها وارد شوند و در نهایت خرید کنند. نظرات مشتریان می‌توانند محتوای ارزشمندی برای سایت فراهم کنند و اعتماد سایر کاربران را جلب نمایند. مدیریت و پاسخ‌دهی به نظرات به صورت منظم و بهینه‌سازی آن‌ها با کلمات کلیدی مرتبط، می‌تواند به بهبود سئو سایت کمک کند. نظرات مثبت مشتریان علاوه بر ایجاد اعتبار، به افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت نیز کمک می‌کند.

به این ترتیب مشکلات یک سایت مشخص می شود و می توان برای حل آنها اقدام کرد. در دنیای کسب ‌و کار، تمام سازمان‌ها در پی بهبود و بهره‌ وری بیشتر هستند. با استفاده از تکنیک های طراحی از جمله اندازه ، رنگ ، فضای سفید ، قلم ها و سبک ، عنصر CTA UI را برای بهبود دید برجسته کنید. برنامه ریزی گوگل برای چه هدفی است؟ خیلی ساده است کافیست به دوروبر خود نگاهی بیندازید و ببینید همه دوستان ، آشنایان حتی افرادی با سنین مختلف و عقاید مختلف یک وسیله هوشمند در دستانشان خودنمایی می کند. مورد بعدی که خواستم بهتون بگم اگر هنوز نسبت به اهمیت سئو شک دارید کافیه مقاله اهمیت سئو چیست یک نگاهی بندازید تا این ابهام براتون حل بشه.

سئو تکنیکال از مهمترین بخش‌های سئو سایت فروشگاهی بوده که به روند کرال ربات‌های گوگل کمک بسزایی می‌کند. در فروشگاه‌ساز سازیتو امکان اضافه کردن ابزارهایی مثل «گوگل تگ منیجر»، «گوگل آنالیتیکس»، «سرچ کنسول» و... را دارید که برای بررسی و بهبود سئوی فروشگاه بسیار ضروری و کاربردی هستند. در سازیتو می‌توانید برای هر صفحه‌ای که ایجاد کرده‌اید، از بخش «تنظیمات سئو و آدرس» استفاده و صفحات خود را برای موتورهای جستجو به بهترین نحو بهینه کنید. هر آنچه که برای سئو کردن صفحات خود به آن نیاز دارید را سازیتو در اختیار ما قرار می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم درباره چگونگی سئو فروشگاه اینترنتی و نکات مربوط به آن صحبت کنیم. شما با مطالعه آنچه که در ادامه  این مقاله گفته می‌شود، یاد می‌گیرید که چگونه ترافیک سایت خود را بالا ببرید و سود حاصل از فروشتان را افزایش دهید. می توان گفت داشتن یک سایت مناسب، انتخاب کلید واژه مناسب، تولید محتوای انحصاری، طراحی ui/ux مناسب برای سایت و لینک سازی های داخلی و خارجی جزو مهم ترین مراحل انجام سئو سایت فروشگاهی می باشند. با انجام هر یک از ۸ مرحله فوق در این راهنما، شما می توانید در کمترین زمان به رتبه بندی بالتر نتایج جستجو صعود کنید. با این ترفندها به شما قول می دهیم که افزایش کلیک فوق العاده ای داشته و فروش سایت تان چندین برابر می شود.

در مرحله بعد باید عناوین و توضیحاتی را برای محصولات و دسته بندی های خود بنویسیم. بله شما می توانید از متن بازاریابی وب سایت های تأمین کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که مشتریان و SEO محتوای اصلی و یونیک را دوست داشته و اگر شما این کار را بکنید، از شما تشکر خواهند کرد. در این دو نوع معماری با تقسیم یکسان آتوریتی بین صفحات دسته بندی، دسته بندی فرعی یا زیر دسته ها و محصولات به کسب رتبه صفحات در گوگل و بررسی و ایندکس آنها کمک می کنیم . در ضمن با این نوع معماری، کاربران هم احساس راحتی بیشتری با سایت شما دارند و به راحتی می توانند محصول مورد نظر خودشان را پیدا کنند. یعنی در مورد دسته بندی های اصلی و دسته بندی های فرعی خود زیاده روی نکنید.

در اینجا ما چند مورد از کاربردی ترین ابزارهای آنالیز سایت را به اختصار توضیح می دهیم. با استفاده از کلمات احساسی ، اطلاعات و کلمات کلیدی مرتبط با ان مطمئناً موجب بهبود رتبه خود می شوید. کلمات کلیدی متوسط(medioum-sized) حجم جستجوی بالاتری نسبت به کلمات کلیدی بزرگ (Long-tail) دارند ، اما شما با رقابت های بیشتری روبرو می شوید به همین دلیل کیفیت بیشتری برای رتبه بندی نیاز دارید. نرم افزار جدید و قدرتمند در زمینه آنالیز و بهبود رتبه و وضعیت سئوی وبسایت این یک ابزار عالی برای یافتن خطاها و اشکالات در کدنویسی است. برای یافتن تگ های عنوان ، توضیحات متا و تگ های Alt که فاقد ویا بدون کپی هستند ، مناسب است. سئو تکنیکال یا سئو فنی (Technical SEO) به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای بهبود عملکرد فنی یک وب‌سایت انجام می‌شود تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بهتر درک و ایندکس کنند.

اما برچسب ها مانند هشتگ های اینستاگرام نیستند که استفاده از آنها برایتان دردسری نداشته باشد. با نوشتن مقالات حرفه ای و تخصصی در مورد محصولات خود، میتوانید از وب سایت های دیگر و یا بازنشر در شبکه های اجتماعی، بک لینک واقعی نیز دریافت کنید که بسیار با ارزش تر از بک لینک هایی است که خریداری میکنید. در سئو فروشگاهی عنوان یک محصول اولین چیزی است که می تواند کاربران را به سایت شما جذب کند. شما باید بدانید که کاربران اینترنت، هر محصول را با چه عبارتی بیشتر جستجو می کنند، سپس باید آن عبارت را در عنوان خود استفاده کنید. حتماق می‌دانید برای اینکه سایت فروشگاهی‌تان برای کاربران وجود خارجی داشته باشد، لازم است که تمام اطلاعات، فایل‌ها و محتویات آن را در فضایی به نام هاست یا میزبانی وب ذخیره و نگهداری کنید. قبلاً در مقاله دیگری درباره اینکه هاست چیست و چه انواعی دارد مفصل صحبت کردیم که پیشنهاد می‌دهم حتماً نگاهی به آن بیندازید.

کیفیت محتوای این صفحه توسط متخصصین و کارشناسان ما بررسی و تایید شده است. کلمات کلیدی شما باید به طور طبیعی در متن عنوان و متا دسکریپشن قرار بگیرند. اگر نامناسب به نظر می رسند یا کار کردن با آنها دشوار است، ممکن است بهتر باشد کلمات کلیدی انتخابی خود را دوباره ارزیابی کنید. تم های واکنش گرا می توانند تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود بخشند و بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه دارند. از آنجایی که گوگل به زمان ماندگاری در صفحه به عنوان نشانه ای از ارزش یک سایت نگاه می کند، داشتن سایتی که به راحتی قابل پیمایش و خواندن باشد، می تواند رتبه بندی را بهبود بخشد. حال بیایید به چند روش برای بهبود تجربه کاربری یا همان UX در سایت خود نگاهی بیندازیم که به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

این ابزار تست سئو سایت، پارامترهای مختلف سایت شما را اعم از ریسپانسیو بودن، تعداد بک لینک ها، سرعت سایت، تکنولوژی های مورد استفاده در طراحی سایت و … را بررسی می کند. سئو سایت فروشگاهی از این رو یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های جذب مشتری به حساب می‌آید که به صورت کاملا مشخص، مشتریان هدفمند را وارد سایت شما می‌کند. به همین خاطر سئو فروشگاهی یک سرمایه‌ گذاری مقرون به صرفه با نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالا محسوب می‌شود. می‌خواهید بدانید نتیجه تحقیق کلمات کلیدی و نگارش یک مقاله عالی چطور پیش می‌رود؟ با جت سئو می‌توانید کلمات کلیدی خودتان را در گوگل رصد کرده و ببینید رتبه آنها بهتر شده یا افت کرده است. کافیست کلمات مهم خود را در بخش رهگیری رتبه کلمات اضافه کنید و این ابزار آنالیز سئو سایت آن‌ها را سطح گوگل بررسی می‌کند و به شما نمایی از روند رشد رتبه کلمات شما می‌دهد. به همین دلیل است که سئوی سایت فروشگاهی به شدت می‌تواند در موفقیت کسب و کار اینترنتی شما تاثیرگذار باشد.

زمانی که شما چند صفحه در فروشگاه خود دارید و این صفحات از نظر محتوایی به هم نزدیک هستند، این تگ به گوگل می فهماند که کدام یک از صفحات شما، صفحه محتوا اصلی است و دارای اهمیت بیشتری می باشد. اسکیما یا داده های ساخت یافته، داده هایی هستند که به گوگل کمک می کند تا صفحات شما را بهتر درک کند. مثل زمانی که در گوگل محصولی را جستجو میکنید و یک محصول در بین سایر نتایج ستاره دار نمایش داده میشود. اسکیما به طور مستقیم تاثیری در سئو سایت شما ندارد، اما سبب می شود که سایت شما بیشتر به چشم کاربر بیاید. زمانی که کاربران وب سایت شما را بیشتر کلیک کنند، نرخ CTR صفحه شما بالا میرود و گوگل نیز رتبه بهتری به این سایت می دهد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت فروشگاهی، اقداماتی است که باید خارج از سایت و با هدف گرفتن بک‌لینک و کسب اعتبار بیشتر در چشم موتورهای جست‌وجو انجام دهید.

چرا؟ چون ساختار ساده تر سایت باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت تر سایت شما را بخزند و محصولات شما را رتبه بندی کنند. برای مثال کاربران برای جستجو و خرید یک محصول عبارت "خرید ..." یا "ارزان ترین ..." را جستجو می کنند. تعداد محصولات فروشگاه های اینترنتی به مرور زمان زیاد خواهد شد؛ برخی از این محصولات هر کدام رنگ و مدل مختلفی دارند که باید برای هر یک از آنها صفحات و URL های متفاوتی ایجاد شود. زمانی که این محصولات افزایش پیدا کند، تعداد این صفحات نیز بیشتر شده و مدیریت و رسیدگی به محتواهای آنها نیز سخت خواهد شد. در نتیجه شما یک سایت فروشگاهی با تعداد بسیار زیادی از صفحات بلا استفاده و به اصطلاح زامبی پیج خواهید داشت.

به عبارت دیگر ، هر آنچه که امروز درست است ، ممکن است سال آینده درست نباشد. قابلیت ریسپانسیو یا طراحی سایت واکنشگر ، تاکید گوگل برای سرعت سریع بارگزاری سایت و ساخت قابلیت شتاب دهنده AMP توسط گوگل و حالا امکان هوش مصنوعی ؛ این ها همه با برنامه ریزی بلند مدت توسط گوگل حکایت از یک زندگی به سبک گوگل دارند. بطور رسمی سئو کاران به دو دسته تقسیم شدند ، دسته ای که هنوز تمایل به استفاده از روش های قدیمی ( کلاه سیاه ) مانند بک لینک دارند و گروهی که سئو را کلاه سفید می بینند. سئو سایت به مقدار قابل توجه ای دستخوش تحولاتی شده ، می توان گفت ضمن افزایش افراد و شرکت های سئوکار دردسر های جدید هم گریبانگیر علاقمندان به این حرفه شده است. خب تا الان بهتون سایت هایی بر مبنای چک کردن سئو سایت معرفی کردم ولی خب بیشتر اونا نگاه کلی و بعضی دیگر هم شاید نگاه جزئی ولی نیازمند نسخه پولی باشد. این سایت هم یک سایت خوب دیگر برای چک کردن سئو سایت شما است، سایت Site Auditor یک انالیز سئو کلی از سایت شما میدهد.

چراکه یک رتبه خوب روی یک کلمه کلیدی ممکن است باعث شود طی ماه میلیون‌ها تومان فروش مستقیم به دست بیاورید! پس با من و این مقاله همراه باشید تا همه نکات و آموزش‌های لازم در مورد سئوی فروشگاهی را به شما بیاموزم. هر دسته ای که ایجاد می کنید، در واقع صفحه ای نیز برای آن ساخته می شود که باید بر اساس اصول سئو، آن را تکمیل کنید. اصولا باید آدرس هر دسته بندی، کوتاه ترین و اصلی ترین کلمه کلیدی مرتبط با آن باشد و عنوان فارسی هر دسته باید کلمات کلیدی چند سیلابی (پیشنهادات گوگل) باشد. همچنین هر دسته بندی باید توضیحات متای مخصوص خود را داشته باشد تا بتواند کاربران را برای خرید ترغیب کند. فراموش نکنید که این توضیحات نیز باید حداقل دارای یک کلمه کلیدی مرتبط باشد.

به همان نسبت اطلاعات تماس دقیق و کامل، فرم تماس کاربردی، اطلاعات در مورد شرکت یا صاحب سایت از ویژگی‌های یک «صفحه تماس با ما» معتبر است. ما به شما کمک می‌کنیم تا از طریق ایمیل مارکتینگ، فروش بیشتری داشته و مشتریان وفادار خود را حفظ کنید. به‌عنوان یک شرکت معتبر سئوی فروشگاهی، ما ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای را بر اساس علاقه و خریدهای مشتریان ایجاد می‌کنیم. متخصصان سئوی ما ایمیل‌های واکنش‌گرا و با طراحی جذاب ایجاد کرده، کمپین‌های ایمیلی شما را آزمایش می‌کنند و ارتباط با مشتریان وفادارتان را حفظ می‌کنند. بی شک ابزارهای زیادی برای تحلیل و بررسی سایت و جود دارند که از هرکدام از آن ها می توانید استفاده کنید.

اما این را هم باید در نظر بگیرید که نباید یک آدرس چندین کلمه کلیدی را در بربگیرد. برخی تا 7 کلمه را نیز مجاز می دانند، اما بهترین راه، استفاده کمتر همه کلمات کلیدی در یک صفحه است. سعی کنید به جای استفاده از چندین کلمه کلیدی در یک صفحه، از پر جستجو ترین آنها چندین بار استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه در عنوان و توضیحات متا، این اطمینان را به گوگل و مشتری می دهد که این صفحه دقیقا به همین موضوع سرچ شده پرداخته است. استفاده از کلماتی مثل بهترین، ارزان ترین، ارسال رایگان، فروش فوق العاده و ..

انتخاب درست آدرس صفحات به درک بهتر گوگل و کاربر از محتوا کمک می کند. شما می توانید به کمک بهترین ابزار رایگان برای بررسی و تست سئو سایت، نقاط ضعف و قوت سایتتان را پیدا کرده و برای بهبود آنها اقدام کنید. با ابزارهای آنالیز سئو سایت رایگان، آشنا شده و توسط آن ها سایت خود را از تمامی لحاظ سئو بررسی کنید. سئو برای وب سایت‌های فروشگاهی اهمیت بالایی دارد و محصولات ارائه شده در سایت باید بالاتر از رقبای شما در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده شوند. در این صورت شما هیچ نیازی به هزینه جهت تبلیغات کلیکی نخواهید داشت و به یک منبع کاملا رایگان ترافیک و جذب مشتری دست پیدا خواهید کرد.

یکی از ویژگی‌های جالب ابزار ماتومو، نقشه‌های گرمایی (Heatmaps) است که در نسخه پریمیوم آن موجود است. اگر با ابزارهایی مثل هاتجر کار می‌کردید، از حالا به بعد نیازی به شارژ مجدد حساب ندارید. این ابزار نشان می‌دهد کاربران بیشتر روی کدام قسمت‌های صفحه کلیک کرده‌اند. به‌این ترتیب به شما کمک می‌کند تا کارایی چیدمان سایت را ارزیابی و مشکلاتی مانند کلیک‌های عصبی (rage clicks) را که نشان‌دهنده کندی سایت یا عملکرد نامناسب یک ویژگی هستند، شناسایی کنید. گوگل آنالیتیکس، ویژگی‌های زیادی دارد که آن را به ابزار شماره یک تحلیل وب‌سایت در جهان تبدیل کرده‌اند.

قبل از اینکه اصلاً وارد بحث سئو و تدوین استراتژی شویم، باید اول مقدمات و زیرساخت‌ها را مهیا کنیم. به عنوان یک مالک سایت اینترنتی، ممکن است وسوسه شوید که در محتوا صرفه جویی کنید یا ممکن است توضیحات محصول را محتوای کافی در نظر بگیرید. ابتدا با صفحات تاپ خود شروع کنید که احتمالاً هوم پیج یا صفحه اصلی، مجموعه محصولات اصلی و صفحات محصولات پرفروش شما خواهند بود. ما درباره صفحاتی صحبت می کنیم که بیشترین سود و بهترین تبدیل را دارند. با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است محصولات نا وجود را اگر به مدت طولانی موجود نمی شود، از دید کاربر مخفی کنید. اگر برخی از محصولات به طور کلی موجود نمی شود، بهتر است صفحه آن را به یک محصول مرتبط ریدایرکت 301 کنید.

شما می توانید برای مشاهده انواع پکیج های سئو سایت در وب پویا و همچنین اطلاع از قیمت هر کدام، به صفحه " سئو سایت " مراجعه کنید. توجه داشته باشید برای سئو خارجی حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید؛ زیرا هر حرکت اشتباه به شدت روی رتبه صفحات سایت شما تأثیرگذار خواهد بود. با ساخت فروشگاه اینترنتی خود در پادروشاپ، لازم نیست نگران فرایند پیچیده سئو کردن آن باشید، تنها وظیفه شما تولید محتوای مناسب است. پادروشاپ با بهینه کردن ساختار سایت فروشگاهی شما بر اساس الگوریتم‌های گوگل، کمک می‌کند بدون داشتن نگرانی‌های فنی و تخصصی سئو در صفحات اول گوگل دیده شوید. همانطور که می دانید هدف از سئو فروشگاه اینترنتی افزایش مشتری و فروش محصولات است.

در مطلب " آنالیز سایت رقیب " به شما یاد داده ایم که چطور رقبای سایتتان را تحلیل کنید. ✅ هر دو ابزار گزارش‌های دقیقی ارائه می‌دهند، اما MonsterInsights مشاهده گزارش‌های Google Analytics را در وردپرس آسان‌تر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که فاکتور هزینه در مقایسه ماتومو و گوگل آنالیتیکس، آنقدرها هم پررنگ نیست. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.

در آموزش سئو سایت های فروشگاهی، استفاده از تصاویر با کیفیت اهمیت زیادی دارد. شما باید برای هر بخش از سایت فروشگاهی خود تصاویر مرتبط، با کیفیت و یونیک استفاده کنید. تصاویر می توانند کاربران سایت را به خرید ترغیب کنند و به ظاهر سایت شما زیبایی ببخشند. تصاویر یک سایت زمانی می توانند در سئو سایت فروشگاهی تاثیر گذار باشند که نام و متن جایگزین یا برچسب alt مناسبی برای آنها گذاشته شده باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در این باره را در مطلب " تگ Alt تصاویر چیست؟ " مطالعه کنید. ما در آوادیس با انجام خدمات سئو فروشگاهی زیر سایت اینترنتی شما را به سطح جدیدی از دسترسی و دیده‌شدن می‌رسانیم.

اگر در این قسمت پیام «Host had no problems in the last 90 days» را می‌بینید، یعنی هاست شما هیچ مشکلی برای خزش ایجاد نکرده‌است. اما اگر پیامی مانند «Host had problems in the past» را دیدید، یعنی هاست شما گاهی اوقات نتوانسته به درخواست‌های خزش گوگل پاسخ دهد. و همچنین صفحاتی را که بیشترین بازدید را در سایت شما دارند پیدا کنید. تجربه ما در آپ سئو نشان داده اگر تعادل را در سئو سایت رعایت کنیم بهتر نتیجه می گیریم. اگر گوگل نتواند نتایج صحیح ، با کیفیت و البته بی طرفانه را نمایش دهد به احتمال زیاد از شدت محبوبیتش کم می شود و این سختگیری های گوگل را توجیح می کند. بلافصله بعد از وارد شدن کافیه آدرس سایت یا اسم برندتون را وارد کنید براتون لیستی از سایت ها و مقالاتی که اسمی از شما برده باشد بهتون نشون میدهد چه به ادرس شما لینک داده شده باشد چه لینک نداده باشند، حتی داخل اینستاگرام.

سوشیال سیگنال یعنی چه؟ یعنی بازخوردی که کاربران نسبت به پست شما در شبکه های اجتماعی داشته اند. در این روش گوگل بازخورد کاربران را در شبکه های اجتماعی نسبت به شما بررسی می کند و در صورت دریافت سیگنال های مثبت از جانب کاربران مانند لایک، کامنت ویا ذخیره کردن پست رتبه سایت شما را افزایش می دهد. نظرات کاربران حتی اگر منفی هم باشد، می تواند در جلب اعتماد مشتری موثر باشد. چرا که مشتری احساس می کند که هدف شما تنها فروش محصول نیست و جلب رضایت و رفع نیاز کاربر نیز جزو اهداف شما می باشد. اگر فروشگاه شما تازه تاسیس باشد، کاربران تازه وارد با دیدن رضایت سایر مشتری ها و نحوه پاسخ دهی شما به آنها، برای خرید ترغیب خواهند شد.

اما اگر محصولات شما پس از تایم کوتاهی مجدد شارژ می شود، برای جذب مخاطب و جلوگیری از افزایش بانس ریت، محصولات مشابه را به کاربر نشان دهید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی وردپرسی این قابلیت را دارند که محصولات مشابه را به کاربر نشان دهند. در این صورت احتمال اینکه کاربر دست خالی از سایت شما خارج شود بسیار کم است. افزونه ای که برای سئو نصب می کنید، این امکان را برای شما فراهم می کند که برای هر صفحه اسکیما مجزا قرار دهید. البته افزونه دیگری نیز وجود دارد که مختص این کار است، در محتوا " اسکیما چیست؟ " توضیحات کامل تری در این باره داده ایم و در ادامه افزونه اختصاصی برای اسکیما را نیز معرفی کرده ایم. دومین موردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، توضیحات متای هر محصول است.

با استفاده از این ابزار، شما به ‌سادگی کلمه کلیدی خود را در صفحه اصلی وارد کرده و متوجه می‌شوید که افراد دقیقاً در مورد چه چیزی کنجکاو هستند. برای تحلیل سئو سایت رایگان می توانید از طریق فرم بالا و یا صفحه تماس با ما، اقدام نمایید. به کمک خدمات آنالیز سئو سایت می توانیم بفهمیم که استراتژی تعیین شده برای سئو یک سایت تا چه اندازه مناسب بوده و چگونه می تواند به رشد سایت کمک کند. طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو به این معنی است که فروشگاه شما در هر دستگاهی از جمله دسکتاپ، تبلت ها و گوشی های هوشمند عالی به نظر می رسد. اگر در زمینه معماری سایت خودتان با مشکل مواجه شده اید، حتماً از مشاوره سئو و مشورت با یک کارشناس سئو بهره مند شوید.

بررسی سئو سایت یکی از مهم ترین بخش‌های آنالیز سایت است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های حرفه‌ای و جذابی را برای سایت خودتان طراحی کنید. فرقی نمی‌کند یک شرکت یا فروشگاه اینترنتی بزرگ باشید یا یک استارتاپ نوپا و در حال رشد، مهم این است که به کمک سرویس قدرتمند جت سئو می‌توانید هوشمندانه سئو کنید و به صفحه اول گوگل برسید. در این مسیر، نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید تا از گوگل ورودی بگیرید، ما شما را راهنمایی می‌کنیم. اما اصلا این فایل چیست؟ در واقع در این فایل متنی آدرس و لینک تمامی صفحات سایت شما قرار گرفته و هدف از ساختنش این است که به گوگل و ربات‌های آن کمک کنیم راحت‌تر صفحات سایت‌مان را پیدا کنند. بعد از ساختنش هم کافی آن را در یک صفحه سایت بارگذاری کرده و لینکش را در بخش sitemap در سرچ کنسول وارد کنید.

پس ساختار و طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه‌ای باشد که کاربر با پایین‌ترین میزان کلیک، به مرتبط‌ترین محتوا دسترسی پیدا کند. همانطور که از نام آن پیداست ، عنوان یا عناوین تا حدودی توصیف کننده محتوا است. در سئوی فروشگاهی شما با استفاده ازکلمات کلیدی در کسب و کارتان ، شانس خودتان را برای جذب مخاطب بیشتر افزایش میدهید. بیشتر متخصصان سئوی فروشگاه اینترنتی برای بررسی کلمات کلیدی به ابزار گوگل ، SEMrush ، Ahrefs و غیره اعتماد می کنند. اگر در حال ارزیابی ابزارها هستید ، قبل از انتخاب یکی از اینها ، نحوه مقایسه Ahrefs با SEMRush را بررسی کنید. اگر بخواهید بدون هیچ گونه نقشه مهندسی خانه سازی کنید ، روند کاری شما چه خواهد شد؟  در هنگام ساخت فروشگاه کسب و کار اینترنتی اگر بررسی کاملی در مورد SEO نداشته باشید، به مشکل برمی خورید.

✅در نتیجهٔ مقایسهٔ ماتومو و گوگل آنالیتیکس باید اشاره کنیم که آنالیتیکس نه‌تنها رایگان است، بلکه ابعاد سفارشی و بخش‌های نامحدودی را ارائه می‌دهد. اما برای دسترسی به داشبورد وردپرسی باید از افزونه MonsterInsights استفاده کنید. اگر سایتی که در حال تحلیل آن هستید کوچک است، Matomo مزایای منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد. برای مثال، یک وبلاگ با کمتر از ۱۰,۰۰۰ بازدید ماهانه، تنها مقدار کمی از منابع سرور را مصرف می‌کند. علاوه بر این، هزینه‌های سرور نیز کمتر خواهد بود زیرا با برنامه Matomo، فضای ذخیره‌سازی نامحدود دریافت می‌کنید.

با انجام تحلیل‌های رقبا و مشتریان، ما پرجستجوترین و مرتبط‌ترین کلمات کلیدی را شناسایی می‌کنیم. همچنین، تیم سئو ما از ابزارهای به‌روز و آنالیز برای بررسی ترافیک جستجو و دشواری رتبه‌بندی استفاده می‌کند. علاوه بر این اصولا کاربران وب سایت هایی را برای مشاهده انتخاب می کنند که در صفحه اول گوگل قرار گرفته باشند؛ بنابراین تنها راه حل برای این مسئله، بهبود وضعیت سئو سایت است. بهینه سازی سایت بدون تحلیل و بررسی امکان پذیر نبوده و مانند دور باطل خواهد بود. در واقع در آنالیز سئو به بررسی محتواهای سایت، کدها، اعتبار سایت در گوگل، کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری سایت و ...

میرسیم به بخش آنالیز یا چک کردن سئو سایت رقیب که خب طبیعتا ما به ابزارهای چک کردن سئو سایت رقیب دسترسی نداریم در این قسمت مجبور می شویم از سایت های آنالیز سئو سایت استفاده کنیم. چیزی که بالاتر از آن صحبت کردم، در واقع با اسم نیت جستجو یا Search Intent شناخته می‌شود. به زبان ساده این موضوع به این اشاره می‌کند که قبل از ساخت هر صفحه، باید ببینید دقیقا نیت کاربر از جستجوی کلمه کلیدی آن چیست و با صفحه مورد نظر به بهترین شکل ممکن نیازش را جواب بدهید. به طور کلی استفاده از هردو آنها می تواند مفید باشد اما نه برای هر سایت و برای هر فردی! دسته بندی محصولات که بخش اصلی یک سایت فروشگاهی است که باید به صورت اصولی انجام شود.

از جمله چگونگی رفتار آن‌ها در جستجو و بررسی سایت یا Browsing Behavior، موقعیت جغرافیایی و دستگاه‌های مورد استفاده، منابع ورودی ترافیک و …. رابط کاربری ساده و کاربرپسند آن، یادگیری و استفاده از ابزار را آسان کرده است. همچنین، بسیاری از ابزارهای پرکاربرد مانند CRM و نرم‌افزارهای بازاریابی از طریق APIهای اختصاصی با Google Analytics ادغام می‌شوند. در مقایسه ماتومو و گوگل آنالیتیکس، باید به منابع آموزشی فراوان گوگل آنالیتیکس هم اشاره کنیم که در مستندات گوگل و آموزش‌های ویدئویی به‌خوبی در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. بررسی کرال باجت را می‌توانید به کمک چند قابلیت در ابزار Ahrefs نیز انجام دهید. یکی از مهم‌ترین گزارش‌های این زمینه «The Best Pages by Incoming Links» است.

با سئو محلی می توانید مشتریان زیادی را از محدوده جغرافیایی خود جذب کنید. تعداد تصاویر در هر صفحه نیز بر سرعت لود و بالتبع سئو سایت فروشگاهی تاثیر می‌گذارد. تعدادی که به‌طور معمول توصیه می‌شود ۳ تا ۵ تصویر کوچک و باکیفیت با قابلیت زوم است. استراتژی بک لینک در سایت‌های فروشگاهی با توجه به بالا بودن تعداد محصولات باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شوند. داشتن برنامه زمان‌بندی‌شده و دقیق برای ایجاد بک لینک بسیار با اهمیت است. کلمه کلیدی طولانی یا long tail اصطلاحی است که معمولاً حجم جستجوی کمی دارد؛ اما همچنان به کسب و کار شما مرتبط است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری